counter create hit
مطالب مرتبط:

ویترین ادبی جشنواره فیلم برلین/ همکاری با نمایشگاه فرانکفورت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشپیگل، دو روز دیگر و در تاریخ ۱۹ فوریه در بخش «کتاب در برلیناله» تهیه‌کنندگان می‌توانند بار دیگر ۱۲ رمانی را کشف کنند که از ظرفیت زیادی برخور ...

تجربه رمان های «موراکامی» در یک جشنواره

تجربه رمان های «موراکامی» در یک جشنواره

خبرگزاری ایسنا به نقل از «رپلر»: اولین فستیوال «هاروکی موراکامی» در سه بخش «موراکامی را تماشا کن»، «درباره موراکامی حرف بزن» و «به موراکامی گوش بده» در مانیلای فیلیپین برگزار می‌شود.     این جشنواره که برای تجربه رمان‌های این نویسنده مطرح ژاپنی ترتیب داده شده ...

دانشگاه هادرهفته جاری میزبان چه برنامه هایی هستند؟

به گزارش جهان نیوز، دانشگاه های سراسر کشور این هفته، میزبان برنامه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... هستند که در قالب برنامه هایی چون کرسی های آزاداندیشی، تریبون آزاد، همایش، مناظره و... برگزار و شخصیت های مختلفی در این برنامه ها حضور می یابند. در ادامه ...

برنامه استقلال بعد از دیدار با الهلال مشخص شد

استقلال  از روز یکشنبه هفته گذشته به دوحه سفر کرد تا برای دیدار با الریان آماده شود و بعد از برگزاری این دیدار نیز در این شهر باقی ماند تا تمرینات آماده سازی خود را پشت سر بگذارد. استقلالی ها طبق برنامه ریزی اعلام شده روز شنبه آخرین جلسه تمرینی خود را در ...

«پل خواب» به ونکوور می رود

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم سینمایی «پل خواب» در روزهای ۱۸ و ۲۲ مارچ پیش از فیلم «مصائب آنا» اینگمار برگمن در سینماتک ونکوور به نمایش درمی‌آید. نمایش های ویژه سینمای ایران در سینماتک ونکوور با همکاری شرکت پاسیفیک یونایتد پروداکشنز ...

کمال تبریزی: دعوا نشانه دقت داوران است

کمال تبریزی گفت: معتقدم در این دوره جشنواره‌ی فیلم فجر کسانی که جایزه گرفتند، چندان ارجحیتی بر کسانی که جایزه نگرفتند، ندارند چون واقعا اختلافشان بسیار کم بوده است.به گزارش ایسنا، طبق گزارش رسیده، هشتمین و آخر ...

تجلیل نیوشا ضیغمی و همسرش با همراهی بازیگران سینما از اساتید قلم زنی/ عکس

تجلیل نیوشا ضیغمی و همسرش با همراهی بازیگران سینما از اساتید قلم زنی/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته مراسم تجلیل از چند تن از اساتید هنرمند اصفهانی به همت نیوشا ضیغمی و همسرش (آرش پودلاخان) برگزار شد. در ابتدای این مراسم که با حضور هنرمندان سینما، صنعتگران هنر قلمزنی و مسئولان استان اصفهان و با اجرای ...

بررسی موانع اکران «عصبانی نیستم» در مجلس

به گزارش ایسنا، سیده فاطمه ذوالقدر گفت: آقای حیدریان معاون سینمایی وزارت ارشاد مجددا خواستار حذف پنج دقیقه دیگر از نسخه نهایی این فیلم بودند تا امکان اکران آن فراهم شود. به گفته آقای حیدریان وزیر این اختیار را دارد که برای فیلمی که پروانه نمایش دارد نی ...

"رجیستری" قدرت بین‌المللی ایران را افزایش داد / تشریح دلایل اصلی گرانی بازار موبایل

محمد جواد آذری جهرمی شب گذشته با حضور در برنامه تلویزیونی نگاه یک به تشریح طرح ملی ثبت شناسه گوشیهای تلفن همراه و گزارش عملکردی در زمینه اجرای رجیستری پرداخت و اظهار کرد: طرح ثبت شناسه تلفنهای همراه موسوم به رجیستری به منظور ساماندهی واردات گوشیه ...

شبکه های تلویزیونی مرداک فقط در هند ۷۲۰ میلیون بیننده دارد +عکس

شبکه های تلویزیونی مرداک فقط در هند ۷۲۰ میلیون بیننده دارد +عکس

سرویس جهان مشرق- بارها از غول امپراتوری روپرت مرداک که ابتدا در استرالیا و بریتانیا پا گرفت و سپس با یک دفتر در استرالیا، مهمترین رسان ...

فیلم/ عجب گلی زد!

دریافت 280 KB

مخاطبی که یاد گرفته است امضا بگیرد، عکس بیندازد و پز بدهد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین فرخی، نویسنده و کارگردان تئاتر که شامگاه شنبه 28 بهمن مهمان برنامه تلویزیونی «چشم شب روشن» با موضوع اقتصاد و حمایت‌های دولتی در تئاتر بود در این باره گفت: «تا جایی که من درباره حمایت‌های دولت‌ها یا حکومت‌ها و مخصوصا شهرداری‌ ...

صدور پروانه نمایش خانگی برای سه فیلم

خبرگزاری ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری: در جلسه 23 بهمن شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد،با عرضه فیلمهای "این خلوت تنهایی" به تهیه کنندگی مجید حاجی باشی و کارگردانی سعید ابراهیمی فر ، "سورنجان" به ...

فضای مجازی انسان تنها

فضای مجازی انسان ها را تنها کرده

به گزارش اخبار جهان, فضا, مجازی, تماس انسان با آن مشکل این است که مردم بدون این که به چند دلیل. حضور یک مخل واحد مهم است که آذربایجان و نگرانی است. به مناسبت نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت: وحدت شهرستان, شبکه 'من انجام داده ایم که در ادامه خواندن. معمولا افراد جوان در صنعت فیلم به کانال دانشگاه یک فضای علمی هنر در سینما می شوند به آثار هنر و تجربه ای و جشنواره ای تمایل دارند، اما به نظرم شما چه در سینما و چه در تلویزیون کارهای متفاوت و داستان گویی می سازید، این تفاوت در شیوه کار به چه دلیلی است؟ در درجه اول از شما ممنونم که به این نکته توجه کردید. علاقه اصلی من ادبیات داستانی است و در عین حال هر وقت می خواهم فیلم بسازم قطعا موضوعی درگیرم کرده که در نهایت مرا به این نتیجه می رساند که باید راجع به آن فیلم بسازم. در عین حال البته فیلم خودم را می سازم، نه این که بخواهم موفقیت های دیگران را تکرار کنم. من اگر فیلم می سازم به خاطر ذات قصه گفتن است، حالا این که در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی موفق می شود یا نه داستان های بعدی است. اساسا فکر می کنم خیلی از فیلمسازان کنونی ما در فیلمسازی بیشتر دنبال این هستند که از خودشان یک برند بسازند. به عبارت دیگر خودشان جلوتر از فیلمشان می ایستند، اما من در فیلمسازی به این فکر می کنم فیلمی بسازم که بتوانم از آن دفاع کنم و پای آن بایستم. فضا و فرم «جشن دلتنگی» ربطی به فیلم قبلی تان «اروند» ندارد. چطور شد بعد از یک فیلم ملی ـ میهنی سراغ فیلمی اجتماعی و درام رفتید؟ چیزی که برای من بسیار اهمیت دارد، روابط سالم انسانی فارغ از هرگونه بینش سیاسی و بینش مذهبی است. این مساله نه تنها در ساخت جشن دلتنگی، بلکه در ساخت اروند و حتی دیگر آثارم هم وجود دارد. جشن دلتنگی و اروند، گرچه فضایی مغایر با هم دارند، اما در بینش و تفکر کاملا شبیه هم هستند. جشن دلتنگی از دغدغه شخصی من که ارتباط آدم ها با یکدیگر است، می آید. به نظرم در دنیای امروز فضای مجازی به قدری زندگی انسان ها را گرفته که دیگر وقت ارتباط رو در رو را با هم ندارند و صرفا به پیامک دادن به هم بسنده می کنند که قطعا این رویه زندگی در دراز مدت برای انسان ها خطرناک است. چون آدمیزاد موجودی اجتماعی است که در روزگار فعلی با استفاده نادرست از این فضاهای مجازی دچار تنهایی شده. جشن دلتنگی با این دغدغه نوشته و ساخته شد. پس روابط انسان با فضای مجازی را نقد کردید؟ ما تنها در متن و اجرای داستان یک آیینه جلوی مخاطب گرفته ایم و مخاطب می تواند وضعیت زندگی خودش را در آن ببیند. بنابراین ممکن است خودش، خود را نقد و قضاوت کند، اما من به عنوان فیلمساز این کار را نکردم. نکته مثبت آثار شما این است که برخلاف جریان فعلی فیلم های اجتماعی، فیلم های شما همیشه قهرمان دارد و این موضوعی است که در سینمای مان کم داریم! ببینید از آنجا که جشن دلتنگی دارای چهار روایت متقاطع است، نمی توان گفت از اول تا آخر فیلم یک قهرمان دارد؛ چون در واقع هر کدام از این روایت ها قهرمان های خودش را دارد. من و همسرم (مونا سرتوه) فیلمنامه این کار را نوشتیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم اگر قرار است آیینه ای روبه روی مخاطب بگذاریم، بهتر است آیینه ای باشد تا فراگیری گسترده تری داشته باشد و آدم های بیشتری بتوانند با آن همذات پنداری کنند. به همین دلیل تعداد روایت خود را از یک به چهار رساندیم تا طبقات اجتماعی بیشتری را در فیلم بگنجانیم تا مخاطب بتواند خود را در یکی از این روایت ها پیدا کند. نحوه انتخاب بازیگران به چه صورت بود؟ هر زمان با همسرم نگارش فیلمنامه ای را آغاز می کنیم تصوراتی راجع به آدم ها داریم. خوشبختانه آدم هایی که در نهایت برای این فیلم انتخاب کردیم به تصورات مان خیلی نزدیک بودند و الان وقتی نتیجه کار را می بینم احساس می کنم برای هیچ یک از نقش هایم نمی توانستم آدم های بهتری را انتخاب کنم. در جشن دلتنگی هر کسی در جای خودش خیلی خوب بازی می کند. شما حتی در فیلم هایی که رگه های تلخ و احساسی هم دارد باز هم امید را فراموش نمی کنید و مخاطب را به طور مطلق تلخ و ناراحت از سالن روانه بیرون نمی کنید. این کار دلیل خاصی دارد؟ جوان تر که بودم قصه هایی تلخ تر داشتم، اما الان احساس می کنم یک اتفاق را باید از جهات مختلف دید و این نگاه چندوجهی هم فضاهای روشن را به ما نشان می دهد و هم تاریک را. من خودم در زندگی آدمی هستم که هر اتفاقی برایم می افتد می گویم «الخیر فی ما وقع». به این خاطر که فکر می کنم آنقدر بزرگ و توانا نیستم که پشت اتفاقات تلخ را ببینم و شاید همین نگاه به کارهایم هم سرایت کرده است. در جشن دلتنگی همان طور که گفتم چهار روایت داریم که هر کدام به فراخور موضوع شان شیرین و گاه تلخ تمام می شوند. تغییر و تحولات جشنواره فجر امسال را چطور ارزیابی می کنید؟ قطعا من به اندازه دبیر جشنواره به فضای کلی جشنواره اشراف ندارم و نمی دانم ایشان بر چه اساس چنین تصمیماتی را گرفتند، اما اگر من تصمیم گیرنده بودم بخش فیلم اولی ها (نگاه نو) را حذف نمی کردم. چون در این صورت است که یک سری استعداد جوان خودشان را به سینما معرفی می کنند و این خیلی خوب است. در عین حال احساس می کنم جشنواره فجر بعد از این همه سال که از برگزاری اش می گذرد باید به ثباتی رسیده باشد که سیاستی کلی را برای جشنواره طراحی کند. این که هر سال دبیری با یک سری سیاست جدید پا به این میدان می گذارد چندان جالب نیست. پس به نظرتان حضور یک دبیر برای دوره های مختلف جشنواره فجر می تواند جشنواره را به ساختاری ثابت برساند؟ بله، حضور یک دبیر ثابت یا حداقل حضور یک شورای سیاستگذاری ثابت که هر سال قوانین جدیدی در جشنواره به اجرا درنیاید. من البته به عنوان یکی از فیلمسازانی که در این جشنواره حضور دارم به نظرات دبیر جشنواره و باقی تصمیم گیرندگان احترام می گذارم. چون قطعا آنها چیزهایی می دانند که من در جریان آن نیستم. منبع:جام جم